Kolejny rok będzie dla mnie dobry


Moi, cześć, 你好! 
Czuję ekscytację, gdy myślę o przyszłym roku. Mam dla siebie dużo miłych rzeczy, o których chcę pamiętać i motywować nimi swoją głowę. 

❄Pisać 

Moim małym marzeniem jest wrócić do pisania. Ciągłego, wejść w rutynę. W tym roku zdecydowanie dominowały wiersze, ale porównując poprzednie lata, i tak nie było ich zbyt wiele. Jeśli chodzi o opowiadania, wyrzuciłam z myśli tylko dwa rozdziały, które były istotniejsze. Poza tym, pustka. Ale naprawię to. 
Jestem pewniejsza, jeśli chodzi o to, co tworzę. Zawsze było pełno mojego samopoczucia w słowach, moich poglądów, ogólnie rzec biorąc: mnie. To sprawiało, że niechętnie dzieliłam się ze znajomymi ludźmi czymkolwiek, co wyszło spod mojego pióra. Coraz mniej wstydzę się tego, co piszę. Wiem, że jeszcze tysiące kilometrów przede mną, jeśli chodzi o profesjonalizm, ale to nic. Jestem dumna z mojej miłości do tworzenia. 

❄Języki

A konkretniej: chiński i angielski. Marzy mi się, aby zakupić podręczniki Arleny Witt "Grama to nie drama" i spędzić nad nimi chociaż piętnaście minut dziennie. Na chiński daję sobie aż pół godziny, bo listopad i grudzień to była dziura, jeśli chodzi o ten język. A szkoda, bo uwielbiam go i uspokaja mnie siedzenie nad nim. Kocham rysować znaki, nawet jeśli nie są one idealne. 

❄Zdjęcia

Może niekoniecznie ludzi. Zawsze wydawało mi się, że to właśnie człowiek jest najbardziej intrygującym elementem na zdjęciu, a ten rok trochę mi to wywrócił. Teraz częściej chwytam po aparat, żeby zrobić ładne fotografie na bloga i mam nadzieję, że w przyszłym roku też będę, czasem nocami, planować moje małe, domowe sesje, podczas których zdarza mi się dostać białej gorączki. Ale warto dla chwil pełnych satysfakcji z tego, co się zrobiło. Oby nie brakowało mi cierpliwości do siebie i aparatu. 

❄Blog

czyli rzecz, z której jestem szczególnie zadowolona, jeśli chodzi o ten rok. Może siedzę tu i piszę niecałe dwa miesiące, ale wiem, że Panda Fińsko-Chińska jest dla mnie pewnego rodzaju "terapią" i pracą nad sobą. Blog stał się moją motywacją nie tylko do intensywniejszej nauki języków, ale także nad częstszym robieniem zdjęć, pisaniem czy sięganiem po książki, filmy, a nawet gry.
 To moja chatka, w której łączę wszystkie pasje, upodobania drzemiące we mnie. Dzielenie się kochanymi przez siebie rzeczami wyzwala i daje wielką radość, a brakowało mi jej w tym roku. Teraz jest dobrze i ze spokojniejszą głową mogę napisać, że patrzę na 2019 rok przez różowe okulary.


Wieczorowa wiedza 

czeka na mnie nauka 
kilogramy biologii 
a ja mam w głowie 
litry pragnień marzeń cudów 
wyobrażam sobie 
że gram na mandolinie 
koło łóżka siedzi ukulele
a jutro gram koncert 
na gitarze basowej 
a za miesiąc umówiłam się z Bowie
i zagram na banjo
leżąc na hamaku w Kolorado 
dlatego przepraszam
każde mitochondrium z osobna

Magiczny świat mojej serdecznej koleżanki

chcę wyjść spod Twoich rąk
bajkowy
pudrowy z elementami brokatu
bo wiem że lubisz wtedy na mnie patrzeć
kiedy jest Ci źle
dorysuj mi też rumieńce
ale bardziej wyraźnie proszę ślicznie!
i na koszuli chcę mieć morskie kropki
fale w jasnych włosach
i narysuj wokół mnie tyle czerwonych tulipanów
żeby wypisać każdy cienkopis o barwie dziadkowych róż
weź sztalugę nad morze
i mnie przy okazji w którejś walizce
i pozwól mi być Twoim modelem!
w bajkowym świecie mojej artystki 


***

druga godzina uchybień
dostałem drugie życie
po polanie pełnej wielkich kwiatów
między nimi buntowniczy dąb
gloryfikujący moje kręgi
ożyłem
chociaż coraz głębiej schodzę

zginąłem patrząc na siebie
wstałem dzięki borowikom szlachetnym
i ich koneserom
dalej nic nie ma we mnie
gdy patrzę na nich
oprócz polany
i zakończy to grzybiarz
który wyrwał mnie z agresywnych objęć natury
„piękno ginie w pięknie”
powiedział trzymając nożyk i borowika


Podsumowuję z ciepłymi myślami, których Tobie też życzę

Poza tym, czeka na mnie Holandia razem z Niemcami po drodze, koncert kochanego zespołu, paręnaście tuzinów pomysłów na nowe wpisy i pewnie milion innych, dobrych rzeczy, o których jeszcze nie wiem. 
W każdym razie życzę Ci dużo cierpliwości dla siebie, innych ludzi i celów, jakie chcesz osiągnąć. Oby przyszły rok był sto razy kreatywniejszy i milszy. Żebyś poznał/a osoby z pięknymi osobowościami, które będą Cię inspirować albo po prostu umocnienia aktualnych więzi. Myśl przewodnia: robić dużo, nawet jeśli nie wszystko ma sens, a niektórzy ludzie mają to za absurd. 
Bądźmy dobrzy dla siebie! 

Rok: 
Vuosi
(nián)


Komentarze

  1. Bardzo ładny wpis, zresztą jak każdy u Ciebie. Twoje słowa naładowane są optymizmem, zawsze przyjemnie się tu zagląda. :)

    Dzielimy zainteresowania pisarskie i fotograficzne. Niedawno też opowiadałam, że blog ma na mnie działanie terapeutyczne, więc możemy przybić sobie piątkę. ;) Pomyślności i nieustającej weny twórczej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba każdy powinien zrobić sobie takie chociaż malutkie podsumowanie mijającego roku.
    Twoje jest wspaniałe.
    Serdeczne pozdroweinia znad sztalug malarskich przesyła Krystyna
    Zapraszam do mojej strony
    www.krystynaczarnecka.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama robię takie podsumowania minionego roku, nigdzie ich nie publikuję co prawda, ale skłaniam się do pewnej refleksji. Wspaniałego Nowego Roku! 😘

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie bardzo ważne jest, by co roku mieć postanowienia, najlepiej je sobie gdzieś zapisać i często do niech wracać. :) Nieważne, czy są trudne do zrealizowania czy nie, grunt, to mieć jakiś cel :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu nieważne jak dlugo piszemy bloga, liczy się tylko to ile wkładamy w niego serca i jak ogromną radość nam to sprawia ❤. A dzielić się z innymi cząstką siebie to piękna rzecz. Niech zatem ten Nowy Rok będzie dla Ciebie wspaniały, owocny a ja zawsze chętnie do Ciebie zajrzę ❤

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny wpis... refleksyjny, szczery i taki z serca. czuć. czuć że z serca i napisany sercem. Przyjemnie się czyta i chce się czytać. Wiersze, które umieściłaś w tym wpisie są Twoje. Prawda? Podobają mi się. Masz talent i ten talent pisarski czuć w każdym Twoim wpisie. Zdjęcia również wychodzą Ci bardzo dobre i fajnie, że chcesz to szlifować... taki diament trzeba ;) Dziękuję, że dzielisz się tym z nami - to piękne co robisz i widać, że to lubisz. Będę trzymać za Ciebie kciuki aby Twoje punkty, które tu wymieniłaś zostały realizowane. Niech Nowy Rok będzie dla Ciebie cudowny, piękny, pełen miłych wspomnień, owoców Twojej pracy... abyś była z niego zadowolona - w pełni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że planowanie przyszłego roku to bardzo dobra rzecz. Wiadomo, zapewne nie wszystko uda nam się wykonać, ale zawsze to jakaś koncepcja. A może akurat się uda i dzięki takiemu planowaniu możemy sobie wiele uświadomić. Także się zmotywować. Życzę Ci, żebyś spełniała swoje plany w satysfakcjonującym dla Ciebie stopniu. Żeby przy każdej z tych czynności nie zabrakło Twojego uśmiechu. O! I gorąco zachęcam do grania w gry komputerowe. Chętnie coś ci doradzę z mojej listy ulubieńców ;) Wykonałaś świetne zdjęcia, za co należą się oklaski, przyjacielu! Niech moc będzie z Tobą :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiesz...jaki będzie ten rok w dużej mierze zależy od Ciebie i...jestem pewna, że będzie dobry:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiesz, że mamy bardzo podobne aspiracje? Pisanie na przykład. Już nie wspomnę o blogu, bo to wiadomo i z poezją co prawda też mi nie po drodze, ale od jakiegoś czasu pracuję nad własną powieścią. Okres jesienno-zimowy na przekór wszystkiemu nie sprzyjał mojej twórczości, ale w przyszłym roku zamierzam mocniej się na tym skupić. Życzę tego również i Tobie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny plan na Nowy Rok. Tyle w Tobie nadziei, planów, optymizmu...
    Wiersze są prawdziwe. Wzruszyły mnie.
    Piękne słowa. Piękne zdjęcia. Piękna z Ciebie, twórcza dusza.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny plan na nowy rok. Chiński? Podziwiam Cię. Mnie by nie starczyło cierpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  12. Superaśny plan! <3 Kochana życzę Ci aby udało Ci się to wszystko wykonać w Nowym Roku :) A także by ten 2019 Rok był rokiem wyjątkowym pod każdym względem :) Dużo zdrowia, radości, jeszcze więcej sukcesów blogowych jak i tych w życiu prywatnym :) Wszystkiego dobrego! :)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam takie wpisy! jak już większosć osób zauważyło- prosto z serducha!
    mega mnie zmotywowałaś jeśli chodzi o szlifowanie języków;> strasznie lubię czytać tego typu treści- podsumowania, cele i rzeczy, które udało się zrealizować. Na nowy- 2019 rok- życzę, aby udało Ci się spełnić wszystkie zaplanowane cele!

    Zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  14. Pracuj, pracuj nad blogiem i pisaniem, bo bardzo lubię Cię czytać :) Zwłaszcza, że i mnie do pracy motywujesz, nad moim hiszpańskim, bo i ja miałam w nauce wielką dziurę przez ostatnie dwa miesiące :(

    OdpowiedzUsuń
  15. dokładnie, bądźmy dobrzy dla siebie - czy to tak wiele?

    Pozdrawiam :)
    www.wkrotkichzdaniach.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne zdjęcia, urocze wiersze :). Niech Ci się spełni to wszystko, co sobie zaplanowałaś i o czym marzysz! Blog już teraz jest bardzo interesujący, mam nadzieję, że przeczytam tu jeszcze wiele ciekawych rzeczy :).

    OdpowiedzUsuń
  17. Oby przyszły rok był jeszcze lepszy :) Spełnienia marzeń! :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Życzę więc Tobie żebyś rozwijała swoją miłość do tworzenia, rozszerzała swoją językową wiedzę oraz miała frajdę z fotografowania i blogowania :)Chińskiego też planuję się uczyć, ale rozpocznę naukę dopiero po zakończeniu studiów i opanowaniu poziomu upper-intermediate w koreańskim ;D Wiersz ,,Magiczny świat mojej serdecznej koleżanki" jest według mnie najpiękniejszy <3 Jestem tu pierwszy raz, ale nie ostatni. Twój blog ma duszę - miło się go czyta i równie przyjemnie ogląda Twoje fotografie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne postanowienia! Piszesz przepiękne wiersze. Ja również zamierzam bardziej przyłożyć się do pisania, głównie chodzi mi o moje opowiadanie, bo jakiś wiersz też raz na jakiś czas zdarzy mi się napisać, ale do tego potrzebuje zazwyczaj, żeby coś się wydarzyło w moim życiu i mnie natchnęło. Oprócz tego to rozwijanie bloga, bo w tym roku w przeciwieństwie do Ciebie swojego troszku zaniedbałam. Życzę Ci wszystkiego dobrego w roku 2019, spełnienia wszystkich planów i marzeń, duuużo weny twórczej :)
    https://hamster-and-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo się cieszę, że widzę wśród postanowień fotografię! Daj znać, jak Ci idzie, pokazuj efekty - jestem bardzo ciekawa! Uwielbiam oglądać czyjeś początki, a potem zachwycać się czyimś rozwojem, to bardzo motywuje. Właśnie dlatego lubię czytać postanowienia, czuć wtedy, że ktoś ma ambicje i to inspiruje!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja też mam trochę postanowień i głównie są one związane z pracą, ale wolę ich nie analizować ani o nich często nie myśleć, bo się boję, że się nie spełnią i kolejny rok będzie wielką katastrofą. Tobie jednak życzę, aby wszystkie postanowienia się spełniły i mam nadzieję, że ten nadchodzący rok będzie dla ciebie dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Życzę Ci, aby spełniły się Twoje wszystkie plany i postanowienia. Oby nadchodzący rok był lepszy od poprzedniego. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam nadzieję,że kolejny rok okaże się dla Ciebie dobry, powodzenia we wszystkich przedsięwzięciach. Trzymam kciuki. :)
    Piękne te wiersze, Twojego autorstwa?

    Pozdrawiam serdecznie :)
    Zuzanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie!
      Odpowiadając na pytanie, tak wiersze są mojego autorstwa,
      pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  24. Spełnienia marzeń w Nowym Roku, tych mniejszych i tych większych i dziękuję za piękne życzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja osobiście sama też bym chciała bardziej poznać język angielski na tyle, by już bez strachu mówić, rzucać gadkami i lepiej go rozumieć :)
    Oj z fotografią się zgodzę! U mnie też to trochę się zmieniło. Z jednej strony - nadal portrety moją miłością, z drugiej - inne obiekty jak np. zwierzęta, również są cudowne do zdjęć i spokojnie można tu śmiało kombinować :)
    Spełnienia marzeń i szczęśliwego nowego roku 2019! :)
    Pozdrawiam
    FotoHart Blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  26. Niech się spełnią Twoje wszystkie marzenia, wszystkie!
    okularnicawkapciach.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  27. życzę wytrwałości w spełnianiu wszystkich swoich postanowień a przede wszystkim abyś miała tak pozytywne podejście przez calutki rok :) Ja postanowień nie robią ale też czuję, że ten rok będzie wyjątkowy ^^ Musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Tez zrobiłam takie malutkie podsumowanie bo u mnie choc rok zaczął się bardzo źle to zakończył z nuta sporego optymizmu. W pewien sposób pozwolił mi odzielić przeszłość i przeciąć nożyczkami czasu pewne wydarzenia. Jednocześnie dał siłę i pokazał ile mogę zrobić :-)
    Życzę Ci zatem abyś w się językowo rozwijała - ja wróciłam ponownie do włoskiego, hiszpańskiego a do nich zamierzam dorzucić szwedzki ( japoński musi poczekać gdyz w połaczeniu z praca , blogiem , wieczorowym aktorstwem i projektami teatralno filmowymi nie jest łatwo wygospodarować na to czas) :-)
    byś kształtowała swoje pasje oraz zainteresowania, była zdrowym, dobrym oraz szczęśliwym człowiekiem :-)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  29. Wszelkiej pomyślności na cały 2019 rok. Oby udało Ci się zrealizować wszystkie plany i założenia :)

    OdpowiedzUsuń
  30. powodzenia i wszystkiego dobrego w Nowym Roku <3!

    OdpowiedzUsuń
  31. Optymizm to najważniejsza cecha z którą trzeba wchodzić w nowy rok, a u ciebie pała optymizmem! Uwielbiam oglądać różne zdjęcia, także trzymam kciuki że będzie ich jak najwięcej! Wierzę że uda ci się kupić te podręczniki. Życzę dużo zdrówka, szczęścia i inspiracji na ten 2019 rok!;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Powodzenia z nauką jeżyka, ja uczyłam się dotychczas koreańskiego i japońskiego aczkolwiek od kilku tygodni robię też pierwsze próby i z chińskim♥ masz racje nie jest łatwo ;) Piękne zdjęcia masz na blogu! i nie tylko, wszystko masz tutaj piękne i treści i wiersze :) Widać, że tworzy go wspaniała dusza artysty :) Wszystkiego co najwspanialsze w Nowym Roku ;) acz Chiński Nowy Rok jeszcze przed nami do świętowania ;)

    pozdrowienia :*

    OdpowiedzUsuń
  33. Powodzenia w Twoich planach i celach kochana! :* Fantastycznie, że zaczęłaś pisać i dzielić się swoimi pasjami <3 To dla Ciebie swoisty azyl, a dla wielu świetna odskocznia od otaczającego świata - bo tworzysz coś bardzo wyjątkowego :) Spełnienia marzeń i dużo zapału na ten 2019 rok <3

    OdpowiedzUsuń
  34. Życzę Ci, aby udało Ci się zrealizować wszystkie postanowienia. Jestem bardzo ciekawa Twoich zdjęć - te, które ilustrują powyższy wpis są przepiękne.


    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

"Niech pan oczyści swój umysł. Niech pan będzie bezkształtny jak woda. Gdy wleje pan wodę do filiżanki, staje się filiżanką; gdy wleje ją pan do butelki, staje się butelką; gdy wleje ją pan do imbryka, staje się imbrykiem. Otóż woda może płynąć albo może niszczyć. Bądź jak woda, przyjacielu."