Share week 2019


Hej, terve, 你好!
Siedzę właśnie obok moich dwóch nowości, czyli kalanchoe i kawy arabskiej, myśląc sobie o przekazaniu odrobiny dobra dla kogoś, a przynajmniej uśmiechu na twarzy. Przychodzę z postem, wydawałoby się, nijakim, bo cóż to jest napisać o blogach, które się poleca. A jednak przyświeca mi w tym piękna idea dobra i szacunku dla drugiego twórcy i tego chcę się trzymać, pisząc ten wpis - ukłony z mojej strony dla wszystkich tworzących. Piękna jest możliwość przekazywania treści, wyrzucenia ze swojej głowy myśli i dbanie o estetykę naszego dzieła.
Z wielką chęcią przekażę medale osobom, które w szczególności mnie inspirują, motywują i powodują, że z wielkim utęsknieniem czekam na ich kolejne wpisy.

Tylko jeszcze dodam, że twórcą akcji jest Andrzej Tucholski. A o samym wydarzeniu dowiedziałam się z bloga Przypadkowe Rzeczy. Jak już o wszystkich wspominać, to o wszystkich, ot co!


Wielka Trójca

Ekstrakt życia
Moja przeogromna inspiracja. Wchodząc na tego bloga, mam ochotę rzucić wszystko, powiedzieć dziadkowi, żeby zajął się moimi roślinkami w pokoju, spakować plecak i ruszyć w góry. Bajeczne zdjęcia, porządna dawka wiedzy (a szczególności w mojej ulubionej serii, czyli "Pięcioksiąg na mapie") i na czele tego wszystkiego stoi - niezwykle inteligentna Ania. 


Suomika
Wyjątkowa sprawa. Za każdym razem, gdy odwiedzam tę stronę czuję wielki przypływ chęci do nauki języka fińskiego. Nie dość, że znajduję tam wiele przydatnych zagadnień z tego języka, to jeszcze dzięki niemu obejrzałam parę naprawdę dobrych, fińskich seriali. Poza tym, można zakupić rzeczy przydatne do nauki fińskiego, m.in. fiszki, które autorka bloga sama wykonała. Ogromna pomoc! 
adres bloga: suomika.pl/


CiurKOT
Do mojej "wielkiej trójcy" trafia również niezwykle magiczny blog. Pełen słodkich kociaków,  sukulentów, akwareli, podróży i przede wszystkim marzeń, do których mam słabość. Ta mieszanka sprawia, że byłoby to przeciwko mnie samej, gdybym nie dodała CiurKOTu do głównej listy. Bardzo porządna twórczyni trafiająca w moje serduszko! 
adres bloga: ciurkot.blogspot.com/
polecany post: Tajwan praktyczniej


Blogi, które chcę wyróżnić 

Nie mogę ograniczyć się tylko do trzech blogów. Chcę docenić troszkę więcej osób, dlatego z wielką przyjemnością przedstawiam kolejnych autorów, których podziwiam i odwiedzam ze sporą częstotliwością: 

Ayuna Chan 
Uwielbiam to, ile jest optymizmu w Ayunie. To, z jaką starannością tworzy każdy post, ile wkłada we wszystko swoje serduszko. Nie można odjąć jej również kreatywności. Pomysł na "Blogowy kalendarz adwentowy", który także polegał na polecaniu blogów, ale przez praktycznie cały miesiąc, było ideą równie piękną i dobrą. A troszkę więcej o tej przecudownej osobie za tydzień! 

Chiny to lubię 
Jak mogłabym pominąć tę stronę? Podobnie jak do Suomiki - czerpię z tego bloga wielką wiedzę o jednym z krajów, które szalenie mnie interesują. Mówiąc jasno, czuję się na bieżąco, wchodząc tam regularnie. No i nie brakuje pięknych zdjęć prosto z Chin! 
adres bloga: chinytolubie.pl/

Z kulturą, Emmo!
Moje poczucie estetyki, moja tematyka i pewnego rodzaju utożsamianie się z autorką albo po prostu wiele podobieństw, które dostrzegam między nami. Jestem szczerze wdzięczna za każde litry przepięknej kultury znajdującej się i w Emmie, i oczywiście na stronie. Dzięki Tobie odkryłam nie tylko wiele pięknych utworów, m.in. Loreena McKennitt - God Rest Ye Merry Gentlemen czy malarzy/ilustratorów. Rakastan sitä! (kocham to!)  
polecany post: Cudowne ilustracje Óscara T. Péreza (a są cudowne!!)


Michał Brzegowy
Fotograf ślubny. Wrażliwy, otwarty, posiadający olbrzymi talent i to połączenie sprawia, że jego zdjęcia zawierają nietuzinkowy klimat. Przede wszystkim inspiruje mnie właśnie w tym kierunku - żeby chwycić za aparat i nie bać się. 
A poza tym, Michał wydaje się przesympatyczną osobą!
adres strony: michalbrzegowy.com/
polecany post: Czy talent ma znaczenie?


Podsumowując 

Twórz! Przekazuj dalej dobro, myśl o dobrych rzeczach i szukaj tego dobra. To nic, że się o tym ciągle wałkuje - ja chcę to powtarzać, a w szczególności w takich miejscach jak tutaj, które dostarczają mi wiele ciepła i zadowolenia.
A przy okazji pochwaliłam się na zdjęciach moimi nowymi podopiecznymi sprawiającymi mi ogrom radości.
Dziękuję za bycie moją małą inspiracją! Dużo dobra na weekend,
Panda Fińsko-Chińska
(a w przyszłości mam nadzieję wymienić dużo więcej nacji, niech Panda nabiera przydomków

Komentarze

  1. O matko bardzo bardzo dziękuję, to dla mnie ogromne wyróżnienie. Na prawdę to bardzo wiele dla mnie znaczy, kiedy mój blog pojawia się w tego typu postach :) Poprawiłaś mi nastrój na resztę dnia :) Ściskam mocno!
    Kilka z blogów, które wymieniłaś znam i również bardzo chętnie odwiedzam. Pozostałe postaram się odwiedzić w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu kochana! Nawet nie wiem, co powiedzieć... Bardzo, bardzo Ci dziękuję za tak piękne wyróżnienie mnie... To dla mnie wielki zaszczyt, że dołączyłam do grona, które tu wymieniłaś <3 Chyba nie muszę mówić, bo z pewnością to wiele razy wyczułaś, że i Ty, i Twój blog macie szczególne miejsce w moim sercu również - i zawsze. Podobieństwo i pokrewieństwo, o którym piszesz, jest wyczuwalne obustronnie... :) <3 Bardzo serdecznie Cię ściskam! <3
    Ale nie tylko za to Ci dziękuję. Dziękuję Ci, że w ogóle zrobiłaś taki wpis. Że zechciałaś docenić innych blogerów, dla których na pewno nie będzie to obojętne. Powinniśmy pisać o innych, doceniać ich twórczość i wiedzę, inspirację, którą dają. I dzięki za każdego z blogerów, którego tu wymieniłaś! Ja się cieszę, że niektórych z nich teraz właśnie przez Ciebie ich poznałam i na pewno do nich zajrzę.
    Musze wspomnieć jeszcze o Twoich roślinach, które widzę na zdjęciu. Są piękne! Czy kalanchoe to ta kwitnąca? Wygląda cudownie! Gratuluję, że potrafisz je tak hodować.
    Aniu!
    謝謝。 你是靈感。

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaki wyjątkowy komentarz! I znaki również są dla mnie rozczulające wręcz osobiste - i Ty jesteś moją wielką inspiracją, dziękuję ślicznie:) Wiesz, jak mnie udobruchać ;)
      Taki był zamysł i jestem baardzo zadowolona, że doceniasz tę kwestię wyróżniania innych twórców! To jest piękne i od razu, gdy przeczytałam o tym dzieleniu się dobrem - stwierdziłam, że no kurczę, muszę:)
      Kalanchoe to ta kwitnąca, zgadza się. Wygląda obłędnie na biurku, daję słowo!
      Emmo, dziękuję jeszcze raz i przesyłam dużo ciepła!

      Usuń
    2. Ja Tobie również! <3

      Usuń
  3. Nijaki blog? W żadnym bądź razie. Lubię takie wpisy - lubię poznawać nowe miejsca w sieci, polecenia innych osób - to bardzo ciekawe. I ciesze się, że widze u Ciebie dwie znajome "twarze" - dwa blogi, które również bardzo lubię, odwiedzam i czytam :) Doceniłaś również innych bloggerów - sprawiłaś, że my czytelnicy Twojego bloga zwórcimy na nich swoją uwagę. Dziękuję również w ich imieniu. Z pewnością nikt nie pozostanie obojętny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chęcią zapoznam się z treściami poleconych przez Ciebie blogów 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam blog Ayuny oraz Emmy. Sama z chęcią je odwiedzam, bo dziewczyny tworzą naprawdę super treści i wkładają w to, co robią całe serce. <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam dwa pierwsze blogi, czyli Ayune i Emme! Oba blogi odwiedzam regularnie :)Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno zajrzę na te blogi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. OMG!! O_O Wzruszyłam się, jestem w trójcy. O_O Dziękuje ^_^ Aż mi się palce rozjechały na klawiaturze. *_*

    Ty też pisz, bo bardzo lubię tutaj zaglądać po nowości. Chylę Tobie czoła, Pando.

    Do CiurKota zaglądam regularnie. :) "Z kulturą, Emmo!" czytam od niedawna. Zainteresowałaś mnie stroną Michała Brzegowego. (Nie wiem czy to nazwisko powinnam odmieniać...)

    OdpowiedzUsuń
  9. To najfajniejsza akcja w blogosferze, jaką widziałam. Super, że takie akcje powstają, z pewnością odwiedzę polecane przez Ciebie blogi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. WOW super akcja ! Nie dość, że motywująca to bardzo pozytywna :) Nie słyszałam o niej nigdzie indziej, a to super sprawa. Nie znam polecanych przez Ciebie blogów ale hej ! właśnie to jest świetne, że właśnie dzięki takim akcjom możemy poszerzać swoje horyzonty i poznawać nowych ludzi jak i blogi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tych blogów znam tylko blog Ayuny - mega pozytywna osóbka :) Uważam, że ta akcja to świetna sprawa :) Można napisać o swoich blogowych ulubieńcach :) I polecić ich swoim Czytelnikom :) pozdrawiam serdecznie Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam kilka z tych blogów, a te mi nieznane chętnie odwiedzę. To miłe, gdy docenia się czyjś blog, bardzo mi się podoba ten post. Myślę, że warto doceniać twórczość innych, warto o tym pisać. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kochana dziękuję za odwiedziny na moim blogu, oczywiście będę zaglądała do Ciebie częściej (nie widzę możliwości obserwowania?).
    Super, że również fascynujesz się kwiatami, pozdrowienia dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu, to jest wspaniałe i szlachetne dzielić się pięknem i rzeczami, które na to zasługują. Jeśli te piękne rzeczy inspirują nas, to dzielmy się nimi z innymi, wierzę że inni też je docenią! Sama wezmę pod 'lupę' blogi które polecasz, bo szczerze mówiąc (choć wstyd się przyznać) nie znam ich. Mnie nie było w blogsfrze prawie dwa lata, i dostrzegam bardzo duże zmiany - niestety niekoniecznie na lepsze. Zawsze szukałam tutaj autentyczności, piękna i prawdziwych emocji. Są rzeczy które mogłabym polecić z serca, a są rzeczy których nie poleciłabym za grube miliony :). No rozpisałam się :). Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
  15. Obczaję te blogi :) uważam, że to świetny pomysł udostępniać posty i pracę innych! Fajna inicjatywa, do tego dzielisz się z nami treściami, które same w pewien sposób cię inspirują :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba muszę się bliżej przyjrzeć kilku Twoim poleceniom, bo znam tylko Ayunę ;o Ale w tej kwestii się zgodzę ;) Również uwielbiam jej bloga, jej pozytywną energię i nastawienie do życia ;) Z chęcią do niej zaglądam i jeszcze chętniej wymieniam komentarze ;) Czasami tworzy się tam między nami niekrótka rozmowa :D
    Może wśród Twoich propozycji znajdę podobnych twórców, z którymi będę mogła zamienić kilka zdań ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Znam tylko Ayunę i Emmę, ale chętnie też przyjrzę się pozostałym. To jak ciepło o nich piszesz, zdecydowanie bardzo mnie zachęca do odwiedzenia tych blogów. Bardzo fajna akcja, szkoda, że nie dowiedziałam się o niej wcześniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo chętnie zajrzę na blogi, o których wspominasz. Nie są mi jeszcze znane, ale chętnie to zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny post, chętnie zajrzę do wszystkich wyróżnionych przez ciebie blogów :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Tylko blog Ayuny znam, ale na całą resztę bardzo chętnie zajrzę ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  21. Kochana Pando :),

    Znam kilka z polecanych i uwielbianych przez Ciebie blogów gdyz sama chętnie do nich zagladam :-) Chętnie zajrzałam to pozostałych, aby sprawdzić co sie tam u nich dzieje. Super jest odkrywac niowe inspirujące miejsca w sieci :-)
    Świetna akcja , która na pewno poszerzy horyzonty Twoich czytelników :-)

    Cieplutko Cię pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajna i inspirująca akcja. Nie znam większości z tych blogów, chętnie się z nimi zapoznam. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super akcja. Nie znam w ogóle tych blogów które wymieniłas. I dobrze, będzie co poznawać nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie znam tych blogów, ale chętnie do nich zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Rok temu też nominowałam swoją trójcę. Może i w tym mi się uda. Muszę tylko zerknąć do kiedy mogę ich zgłosić. :D Znam Olkę <3 i Ayune - u mnie pewnie też znalazłoby się dla nich miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajna akcja, jestem pewna że w przyszłym roku do niej dołączę:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Słyszałam o tej akcji, jest wspaniała :) Warto jest wyróżnić kogoś, kogo się lubi, często staram się to w jakiś sposób robić bo wiem ile to daje uśmiechu, radości, energii do pracy... a chwilami każdemu, nawet najbardziej pozytywnemu blogerowi tego brakuje. Tak więc to wspaniały wpis! Naprawdę bardzo się cieszę, że czytam w twoim poście o sobie. Z każdym słowem czuję jak rośnie mi serce. Założenie bloga to jedna z najlepszych decyzji, jakie w życiu podjęłam. Co dzień daje mi radość, co dzień daje mi dumę i chodź nie zawsze jest czas by regularnie go prowadzić, to szczęśliwa jestem kiedy mogę do niego przysiąść. Resztę blogów znam, czy to z bliższej relacji czy z widzenia :) wszystkie są wyjątkowe. Wiesz, że jesteś wspaniała? Nie znam drugiej takiej blogerki. Zawsze jesteś wielką inspiracją, jak nikt pokazujesz co to znaczy wkładać serce w pasję, dajesz ludziom mnóstwo radości, poszerzasz ich horyzonty, uczysz... twój blog jest jednym z najchętniej odwiedzanych przeze mnie miejsc w internecie (bo chodź czasem zdarzy mi się nie skomentować jakiegoś wpisu, to wszystko nadrabiam i czytam). Bardzo dziękuję, jest mi naprawdę bardzo miło że tutaj jestem, ale chciałabym powiedzieć, że to twój blog jest najwyjątkowszy z najwyjątkowych <3 (wiem, że to zła pisownia, ale za to jest klimat) <3
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawe blogi, na pewno tam zajrzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam Share Week, odkrywam dzięki temu mnóstwo interesujących blogów. Tak jest i tym razem ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

"Niech pan oczyści swój umysł. Niech pan będzie bezkształtny jak woda. Gdy wleje pan wodę do filiżanki, staje się filiżanką; gdy wleje ją pan do butelki, staje się butelką; gdy wleje ją pan do imbryka, staje się imbrykiem. Otóż woda może płynąć albo może niszczyć. Bądź jak woda, przyjacielu."